Närvarande:
Erika Boström
Thomas Pettersson
Ulla Gustavsson
Barbro Nord
Anki Forsmark
Erika Andersson
1. Mötet öppnas.
2. Information från kassör om tillgångarna: 225 000kr i kassan. Vi väntar dessutom 30 000kr från KAIF.
3. Offerten från Valters lås, som innebar att ett flertal låscylindrar skulle bytas ut, var dyr och vi beslutar därför att skjuta upp ärendet till februari 2011. Vi bör diskutera mer så att ingenting missas. Tills detta är utrett ska vi göra 4 nya nycklar för att styrelsen ska kunna ha var sin egen huvudnyckel. Erika B gör en rekvisition till Valters lås som Ulla hämtar ut.
4. Folkan har en husvagnsgäst som bor var annan vecka i husvagnen och arbetar någonstans den andra veckan. För första månaden har han fått betala 2000kr. Diskussion om vad en rimlig hyra kan vara. Vi beslutar att ta en hyra på 1500kr i månaden + ström. Thomas fixar en liten el-mätare som man kan sätta på uttaget.
5. För att få ordning på kontrollen av uthyrningen gör vi ett kontrakt med ordningsregler som ska lämnas för underskrift till hyresgästen i samband med att nyckeln lämnas ut. Tillsammans med detta ska ett inbetalningskort medfölja. Lars Hällgren, bokningsansvarig och Ulla Gustavsson, kassör ska stämma av med varandra en gång i månaden för att inga hyresintäkter ska gå om intet.
6. I samband med uthyrning ska hyresgästerna ha tillgång till en utrymningsplan i händelse av brand. Mikael Johansson är tillfrågad för ett par år sedan och han lovade då att göra en utrymningsplan. Frågan aktualiseras. Erika B tar kontakt med honom.
7. Tennisnätet är efterfrågat sedan länge och det fattas något i väggen för att det ska gå att spänna upp och Thomas fixar det.
8. Nära på alla lyktstolpar utanför folkan är trasiga. Vi ska be om hjälp att fixa dessa.
9. Lampetterna i stora hallen lyser för stark när det är ”fest” men i övrigt är det bra. Thomas kollar med Per-Erik Hedström om han kan sätta in en dimmer. Detta bör vara utfört inför årets Krutov-konsert den 27/11.
10. Krutov är bokat den 27/11 och vi kommer att servera catering i år. Ann-Louise tar in offerter. Erika B beställer alkoholen och ansöker om tillstånd från kommunen. Erika A och Erika B tar emot anmälningar. De två killar som agerade vakter i fjol är intresserade av att komma även i år. Ulla bokar dem. Vi behöver 8 tjejer som jobbar med mat och disk och städning efter festen.
• Vi sätter en maxgräns på 120 personer till maten (all personal ska ju också äta och de tillkommer utöver de 120st).
• Inträde för matgäster
250 kr (garderob ingår). Övriga gäster 100 kr (garderob 10kr).
• Mindre än 250 anmälda är lika med ett förlustresultat.
• Vi kollar med Jan om han får låna apparaten som skriver ut garderobslappar.
11. Nästa möte är onsdag den 17/11 kl 19.30.Observera tiden!
Det finns fika att köpa i kafeterian då.
12. Mötet avslutas.
Ordförande:
Sekreterare:
Justeras: